KiNg Of PoP

تماس با ما درباره ما بیوگرافی مایکل صفحه اصلی

 


 
۱-مایکل جکسون(سلطان همیشگی پاپ)از نظر صدا در جهان مقام دوم رو ازآن خود کرده که این نیز رکوردی برایش محسوب میشود.مقام اول صدا در جهان متعلق به ابی(خواننده مطرح ایرانی) میباشد.
 

۲-مایکل جکسون امروز (۲۸.۹.۲۰۱۰)به رکوردی جدید دست پیدا کرد.او پردانلودترین هنرمند تاریخ شد.مایکل جکسون حتی پس از مرگ هم رکورد دار میشود.امروز مایکل جکسون(سلطان پاپ)که فکر کنم دیگه بشه بهش گفت:(سلطان رکورد)پردانلودترین هنرمند تاریخ شد.

 

3-مايكل جكسون كسي است كه بيشترين World Music Award را در يك سال از ان خود كرده است با پنج جايزه در سال 1996

 

4-مايكل جكسون يكي از طولاني مدت ترين دارندگان ركوردهاي جهاني است.

 

مايكل جکسون دارای مجموعه اي متشكل از هشت ديپلم ركورد جهاني است كه ركورد موفق ترين صحنه گردان تمامي دورانها نيز در بين آنها نیز میباشد.

 


5-مايكل جكسون بيشترين شماره يك ها را در Billboard Hot 100 داشته است

4-مايكل جكسون در دهه ي 80 نه شماره يك داشته و او تنها كسي است كه به چنين ركوردي دست يافته است

6-مايكل جكسون كسي است كه در زمان عرضه ي البوم بد پنج شماره يك داشته با اهنگهاي ("Bad", "The Way You Make Me Feel", "Man in the Mirror", "I Just
Can't Stop Loving You", and "Dirty Diana")

 

http://michael20400.persiangig.com/Pictures/Michael%2BJackson%2Blots%2Bof%2BGrammy.PNG

7-مايكل جكسون اولين كسي است كه در دهه ي هشتاد همزمان دو top-five
را داشته با اهنگهايBeat It" و "Billie Jean

 

8-مايكل جكسون ركورد پرفروش ترين هنرمند تك خوان جهان را داراست با فروش حدود 750 ميليون نسخه البوم و سينگل.

9-البوم Thriller پر فروش ترين البوم تمام دوران هاست با فروش حدود 104 ميليون نسخه

10-البوم HIStory: Past, Present, & Future پرفروش ترين البوم دو ديسكي تمام دوران هاست با فروش حدود 40 ميليون نسخه

۱1-البومBlood On The Dance Floor/HIStory In The Mix پرفروش ترين البوم ريميكس تمام دوران هاست با فروش حدود 11 ميليون نسخه

 



۱2-مایکل با داشتن 10 سینگل پلاتینیوم اولین هنرمندیست که به این رکورد دست یافته.

۱3-مايكل جكسون ركورد پر درامد ترين تور جهاني دنيا را "Bad World Tour" (1987–1988را با درامد 125 ميليون دلار داراست و همچنين اين ركورد بعدها توسط "Dangerous World Tour" (1992-1993) و دوباره بعد از 3 سال توسط"HIStory World Tour" (1996-1997) شكسته شد .

۱4-مايكل جكسون ركورد پر هزينه ترين ويديو كليپ تمام دوران ها را داراست (Scream) با هزينه ي حدود 7ميليون دلار

۱5-مايكل جكسون ركورد پر فروش ترين VHS تمام دورا ها را داراست :1.Moonwalker1988در مكان اول و The Making of Michael Jackson's Thriller 1984 در مكان دوم .

۱6-مایکل جکسون کسی است که برای اولین بار در تمام دورانها در یک سال 1984 هشت جایزه ی گرمی از آن خود کرد.

 

 



۱7-مایکل همچنین در یک سال 1984 هشت جایزه ی American music awardدریافت کرد.

۱8- "تریلر"پر فروش ترين آلبوم در تمام دورانها شد. شش تا از آهنگهاي اين آلبوم در بين ده آهنگ پر فروش جاي گرفت. قرار گرفتن اين تعداد آهنگ در بين ده آهنگ صدر جدول، آن هم تنها از يك آلبوم، تا آن زمان بي سابقه بود. هر دوي اين ركوردها، در كتاب ركوردهاي جهاني به نام مايكل نوشته شده و تا به امروز شكسته نشده اند.

۱9-براي اولين بار در تاريخ ام.تي.وي، كليپي با ساختار داستاني نمايش داده شد. نه فقط مجموعه اي از تصاوير و عكسها. این کلیپ همان "بیلی جین " بود.

20-مایکل کسی است که اولین پشت صحنه ی ساخت موزیک ویدئو را ارائه داد.(با آهنگ تریلر) این رکورد بعدها توسط خود او شکسته شد.

21-مایکل اولین ستاره ی مشهوریست که دو ستاره به او تقدیم شده است.او ستاره ی اول را به عنوان عضوی از جکسون فایو دریافت کرده بود.

 



We Are The World- 22 به عنوان پر فروش ترين تك آهنگ تمام دورانها، در كتاب ركوردهاي جهاني به ثبت رسید.

23 -نام مايكل به عنوان كسي كه بيشترين تعداد قراردادهاي كلان را با يك شركت تجارتي [پپسي كولا] به امضا رسانده است، در كتاب ركوردهاي جهاني به ثبت رسيده است.

Bad- 24 دومين آلبوم پرفروش، پس از Thriller است.

25-تا به امروز، «مونواكر» پر فروش ترين فيلم موزيكال بوده است و «پشت صحنه ي كليپ Thriller» را در پشت سر خود دارد

26-نام مايكل به عنوان پر درآمد ترين خواننده ي تاريخ موسيقي، در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت شده است.

27-در سپتامبر سال 1991، در مراسم جوايز كليپهاي موسيقي ام.تي.وي، اعلام شد كه جايزه ي «طلايه دار كليپ موسيقي»، مهمترين جايزه ي ام.تي.وي، از اين پس با نام ”مايكل جكسون“ به برندگان اهدا خواهد شد.

28-در کلیپ جنجالی "Black or white"اين اولين باري بود كه در يك كليپ موسيقي از جلوه هاي ويژه معروف به مورفينگ استفاده ميشد. اين تكنيك انقلابي، تنها در دو فيلم[ويلو ـ ترميناتور 2] استفاده شده بود. اما هرگز در يك كليپ موسيقي به كار نرفته بود.

 

 

 



29-آلبوم Dangerous، از تمام آلبومهاي شماره يكي كه تا به حال عرضه شده اند، سريعتر به فروش رفته است که بعدها این رکورد توسط آلبوم Historyشکسته شد.

30-دارنده ي طولاني ترين كليپ موسيقی;Ghosts

 

 

 

 

 

(Ghosts محصول سال 1996، آمريكا _ هم يك فيلم است و هم يك كليپ موسيقي با مدت زمان 35 دقيقه كه بر اساس طرحي از استفان كينگ، نويسنده ي مشهور داستانهاي ترسناك، ساخته شده است. مايكل در اين فيلم، پنج نقش متفاوت ايفا ميكند. كارگرداني اين فيلم را استن وينستون بر عهده داشته است)

 

 

31-اجرای تماشایی مایکل در شوی بین دو نیمه ی سوپر بال رکورد داشتن بیشترین تماشاگر تلویزیونی را به ثبت رساند.این رکورد 133400000میلیون نفری که تا به امروز شکسته نشده نام مایکل را بار دیگر وارد کتاب رکوردهای جهانی کرد.

32-مصاحبه ی اپرا با او پر بیننده ترین مصاحبه ی تمام دوران ها شد.همچنین در طول عمر تلویزیون چهارمین برنامه ی پر بیننده است.این مصاحبه رویداد سال 1993 بود.

 



33- مصاحبه ی مایکل ولیزا که با abc انجام گرفت پربیننده ترین مصاحبه ی تلویزیونی پس از مصاحبه مایکل با اپرا میباشد.

 

34-مایکل با اهنگ "توتنها نیستی" که در بلافاصله پس از انشار در صدر جدول آمریکا قرار گرفت رکورد آهنگی که سه ماه قبل در رده پنجم قرار گرفته بود(جیغ) را شکست.

35-اکثر لباس ها و پوششهایی که مایکل از انها استفاده میکرده طراحی خودش است و از این نظر او یک طراح مد محسوب میشود.

36-در سال 1997، در يك نظر خواهي معلوم شد كه 99% مردم پنج تا شصت و پنج ساله ي جهان، مايكل جكسون را ميشناسند. بنابراين مايكل جكسون به عنوان ”مشهورترين“ انسان كره ي خاكي در تمام دورانها شناخته شد. در دومين رتبه، پاپ ژان پل دوم قرار دارد و رتبه ي سوم از آن الويس پريسلي است.

 

37-طبق گزارش برانامه ریزان کنسرت This is it مایکل جکسون،تمامی ۷۵۰۰۰۰ بلیط کنسرت های مایکل جکسون در لندن با سرعت بی نظیری توسط طرفدارانش به فروش رفت و مایکل جکسون(سلطان همیشگی پاپ)لقب:"داغترین فروش در روی کره ی زمین در کل تاریخ"را ازآن خود کرد.طبق آمار بلیط ها با سرعت ۱۱ بلیط در هر ثانیه،۶۵۷ بلیط در هر دقیقه،۴۰۰۰۰ در هر ساعت به فروش رفت.این کنسرت رکوردار سریعترین فروش بلیط در کل تاریخ شد.

 

 

38-دستکش مایکل جکسون 9 برابر قیمت پیش‌بینی‌شده به فروش رسید.دستکش سنگ‌دوزی شده مایکل جکسون خواننده پاپ در یک حراجی در نیویورک به قیمت 350 هزار دلار فروخته شد.این دستکش یکی از 70 یادگاری‌های ستاره موسیقی پاپ بود که در نیویورک به حراج گذشته شده بود.در این حراجی یک ژاکت او که سال 1989 در کنسرت «بد» به تن داشت، به قیمت 225 هزار دلار به فروش رسید. هزاران خریدار در حراجی یادگاری‌های جکسون شرکت کردند.

 

مجموع فروش یادگاری‌های جکسون در این حراجی از یادگاری‌های الویس پریسلی و مرلین مونرو هم بیشتر بوده است.مایکل با شکستن رکورد الویس پریسلی و مرلین مونرو به رکورد نجومی دیگری دست یافت.

39-كسي كه گران قيمت ترين مجسمه از وي ساخته شده است

(مجسمه ي طلايي مايكل جكسون و بابلز (شامپانزه ي دست آموز او) اين مجسمه در سال 1988 ساخته شد و در 15 مي سال 2001 در Sotheby شهر نيويورك با ارزش بالغ بر 5.616.750 دلار به فروش رسيد.
اين مجسمه با ابعاد 106.7 × 179.1 × 82.6 سانتيمتر، تلفيقي از فرهنگ پاپ و هنر اعلي توصيف شده است.)

sculpture.jpg

40-خريدار ارزشمندترين جايزه ي اسكار

(جايزه ي بهترين فيلم سال 1940 براي فيلم "بر باد رفته" ساخته ي David O Selznick در روز 12 جوئن سال 1999، توسط مايكل جكسون با مبلغ 1.542.000 دلار در Sotheby شهر نيويورك خريداري شد. مايكل جكسون رقم پيشنهادي خود را از طريق تلفن اعلام كرد.)

41-امضا كننده ي گران ترين قرار داد تبليغاتي با يك كمپاني

مايكل جكسون در سال 1986 قراردادي را به ارزش 15 ميليون دلار، با كمپاني پپسي براي شركت در تبليغات تجاري آنها به امضا رساند. ركورد اين قرارداد هیچ وقت شكسته نشده است.


42-دريافت كننده ي جايزه ي يك عمر دستاورد هنري در سال 1993

(مايكل جكسون علاوه بر جوايز هنري متعدد، در زمينه هاي بشر دوستانه نيز جوايزي دريافت كرده و سه بار نامزد دريافت جايزه ي صلح نوبل نيز بوده است.

در سال 2001، نام مايكل جكسون به عنوان خير ترين انسان مشهور و كسي كه بيشترين كمك را به سازمانهاي خيريه ي جهان كرده است، در كتاب ركوردهاي جهاني گينس به ثبت رسيد.

مايكل جكسون تا سال 2005 رقمي بالغ بر 50 ميليارد دلار را به اهداف خيريه اختصاص داده است)


 

43-طبق گزارش: 75 هزار بلیط کنسرت This is it طی 4 ساعت ناپدید شد، این گواهی است بر عظمت این مرد به عنوان تاثیر گذار ترین سمبل در کل تاریخ موسیقی پاپ،راک و سول.

 

44-مراسم تدفين «مايكل جكسون» ركورد پربيننده ترین مراسم تلويزيوني براي خاكسپاري يك شخصيت سرشناس را شكست.به گزارش مرکز نيلسن، بيش از 31 ميليون بيننده اين مراسم سه ساعته را به تماشا نشستند.به نقل از آسوشيتدپرس، مراسم خاكسپاري مايكل جكسون بیش از 18 شبكه تلويزيوني به صورت زنده پخش شد كه سي.ان.ان، فاكس نيوز و ام.اس.ان.بي.سي از آن جمله است.سي.ان.ان با پخش اين مراسم دومين روز پرمخاطب خود را در سال 2009 به ثبت رساند و بيش از 10 ميليون مخاطب را پاي تلويزيون نشاند.

http://michael20400.persiangig.com/Pictures/Michael%2BJackson%2Blots%2Bof%2BGrammy3.jpeg

 

تا قبل از این پرمخاطب‌ترين مراسم خاكسپاري تلويزيوني به تشييع جنازه‌ي پرنس ديانا اختصاص داشت كه در سال 1997 ميليون‌ها بيننده را پاي تلويزيون نشاند.

 

45-در سال ۲۰۰۸ مایکل جکسون(سلطان پاپ)دو جایزه گرفت که عنوان یکی از آن دو بهترین هنرمند مرد پاپ/راک بود.

 

46-اسم مایکل جکسون(سلطان پاپ)به عنوان نیکوکارترین خواننده پاپ در طول تاریخ در کتاب گینس(معروفترین کتاب رکورد های جهانی)ثبت گردیده.

 

47-روز جمعه آلبوم جدید مایکل جکسون با نام "Michael" در استرالیا و اروپا (به استثنای بریتانیا) منتشر شد و در روز اول انتشار در کشورهای آلمان، سوئیس، بلژیک، دانمارک و استرالیا شماره یک گردید. این آلبوم در سوئد، هلند، اطریش و فرانسه شماره ۲ و در ایتالیا شماره ۳ است.

 

48-جدیدترین آلبوم مایکل جکسون(سلطان پاپ)با نام" Michael " در همان روز انتشار(14/12/2010)در آمریکا منتشر گردید و بی‌درنگ در رده‌ی ۵ آمازون و آی‌تونز قرار گرفت.

http://michael20400.persiangig.com/Pictures/Michael%2BJackson%2Blots%2Bof%2BGrammy4.jpeg

 

49-جدیدترین آلبوم مایکل جکسون(سلطان پاپ)با نام" Michael " در روز دوم انتشار(15/12/2010)در ایالات متحده از رده‌ی ۵ به رتبه 2 جدول آی‌تونز افزایش یافت.و رتبه اول مربوط به آلبوم تازه‌ی آر.کلی که یک آهنگ ستایشی از مایکل نیز در خود دارد (کاور آهنگ تنها نیستی از مایکل) رتبه‌ی نخست را اشغال کرده است.

 

50- در روز سوم انتشار(16/12/2010) آلبوم جدید مایکل جکسون با نام "Michael" در جدول آی‌تونز ۱۲ کشور اروپایی،شماره یک شد. این آلبوم در آمریکا هنوز شماره ۲ است.

 

شماره ۱ در: فرانسه، آلمان، اطریش، بلژیک، دانمارک، یونان، ایتالیا، لوکزامبورگ، نیوزیلند، نروژ، پرتغال، سوئیس.
شماره ۲ در: بریتانیا، هلند، سوئد _ شماره ۳ در: استرالیا، فنلاند _ شماره ۴ در: اسپانیا _ شماره ۶ در: ایرلند.

 

51-سینگل One more chance پربیننده ترین و جنجالیترین موزیک ویدیو 2010-2011 شد.

 

52-به گزارش فوربس، مایکل جکسون در میان هنرمندان زنده و درگذشته‌ی عرصه‌ی موسیقی، پردرآمدترین است.

 

53-به گزارش منابع رسمی آلبوم جدید مایکل جکسون"Michael" در هفته‌ی نخست انتشار خود ۳ میلیون نسخه در ۳۱ کشور دنیا فروش داشته و شماره یک جهان شده است.برای اطلاعات بیشتر از این رکورد به این آدرس بروید.

 

 

 

 

(جشن انتشار آلبوم جدید مایکل جکسون با نام "Michael" در توکیوی ژاپن،با جمعیتی بیش از سه هزار طرفدار با دستکش سفید در یک دست که نمادی از سلطان پاپ است، در مقابل ساختمان تاریخی کِـیگاکن ).

54-بزرگترین پوستر جهان که به نشانه آزادی در فرودگاه هیترو در لندن بر پا شد،در کتاب گینس به ثبت رسید.پوستر آلبوم پس از مرگ مایکل جکسون به نام"Michael"میباشد.

(این پوستر در اندازه 52.12 در 51.81 متر و یک تن وزن میباشد.

جنسش از پی وی سی و برپایی آن 3 ساعت به طول انجامید.)

(این پوستر بزرگ در اندازه 52.12 در 51.81 متر و یک تن وزن میباشد که از پی وی سی ساخته شده و برپایی آن 3 ساعت به طول انجامید.)

55.طبق نظر سنجی برای بهترین خواننده‌ی تمام دوران ها(22/06/2011)مایکل جکسون با امتیاز ۹.۰۲ از ۱۰ نفر نخست این رای گیری شده است. فردی مرکوری با ۸.۳۹ و الویس پریسلی با ۷.۱۷ نفرهای دوم وسوم شده‌اند.

 

(جمع رکورد هایی که در این پست از مایکل جکسون نوشتم فعلا:54)

 

این رکورد هایی بود که من تا حالا خوندم و ثبت شده.هر وقت رکورد جدید دیگه ای از مایکل جکسون ثبت شد میتونید از اینجا بخونید.(این پست همچنان در حال به روزرسانی هست)

http://michael20400.persiangig.com/Pictures/7.jpg


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, توسط MJ